top of page
Zoeken
  • lotte180

Hoe wij digital nomads worden

Bijgewerkt op: 18 nov. 2020

Het moment dat ik mijzelf niet meer thuis voelde in mijn eigen omgeving...


Augustus 2018, ik kwam terug van 1 jaar reizen en studeren in het buitenland. Wanneer je 1 jaar in het buitenland verblijft is iedere dag een nieuw avontuur. Tijdens deze reis heb ik veel geleerd over mijzelf en over de wereld. In dit jaar heb ik kennis gemaakt met vele culturen, vrienden gemaakt voor het leven, had ik een lifestyle om jaloers op te zijn, ik heb ontzettend gave plekken mogen bezoeken maar ook veel armoede gezien.

"Ik werd direct weer geconfronteerd met presteren, tijdsdruk en vooral heel veel verwachtingen vanuit mijn omgeving"

Terug naar mijn leven in Nederland vond ik dan ook ontzettend moeilijk. Ik werd direct weer geconfronteerd met presteren, tijdsdruk en vooral heel veel verwachtingen vanuit mijn omgeving. Samen wonen, sparen, werken en een huis kopen. Zo'n lifestyle was wat er van mij werd verwacht. Ik zag hier zo ontzettend tegen op omdat ik wist dat er veel meer is dan dit in het leven. Het is dan ook heel moeilijk om tegen je vriend, familie en vrienden te vertellen dat je eigenlijk niet gelukkig wordt van het leven wat ik op dat moment had. Na vele gesprekken met Nout heb ik proberen uit te leggen wat voor mij geluk betekend. Geluk is voor mij niet uit te drukken in spullen maar in momenten. Ik wilde met hem avonturen beleven, een Bintang drinken op het strand, hiken, snowboarden maar vooral ontzettend veel genieten van wat de wereld te bieden heeft! Ik wilde een digital nomad worden.

En gelukkig, gelukkig kon Nout mijn visie op geluk beamen. Begin 2019 zijn wij hard aan het werk gegaan om deze droom uit te laten komen; een digital nomad lifestyle. Maar waar moet je als digital nomad beginnen? We starten met nadenken over hoe wij ons leven kunnen opbouwen als digital nomad en online geld konden verdienen vanaf waar op aarde dan ook. Wij wilde plaats onafhankelijk kunnen werken en niet gebonden zijn aan vaste werktijden. Het begon allemaal met Lake Fair Fashion, dit is ons eigen Fair Trade kleding merk. Dit idee komt voort uit de reizen die wij hebben gemaakt. Wij zagen toen hoe hard mensen moesten werken in Azië voor +/- 0,35 eurocent per uur. En nee, ook in Azië kunnen ze hier niet van rond komen. Wij wilde dat werknemers en ondernemers, bijvoorbeeld de katoenboeren, in Azië eerlijk uitbetaald worden. Hierom zijn wij Lake Fair Fashion gestart. Wij staan beide met 100% achter dit concept en zijn stiekem ook trots dat wij hard werken aan een betere wereld.


Nadat wij Lake Fair Fashion hadden opgebouwd zijn wij vertrokken naar het buitenland en start ons leven als digital nomad. Eenmaal hier aangekomen wilde wij andere ook de kans bieden om te ervaren wat wij ervaren! Wij kregen vaak de vraag; hoe wordt je een digital nomad en hoe kun je online geld verdienen? Vanaf dat moment besloten wij dat wij andere willen gaan helpen om ook hun droom werkelijkheid te laten worden. Om deze reden zijn wij FCK Normal Life begonnen zodat wij andere kunnen laten zien dat je je leven ook op een andere manier kunt inrichten. Wij willen graag iedereen inspireren maar vooral helpen om eindelijk het leven te leiden waar je van droomt!


Let's meet somewhere, Liefs Lotte


105 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page